Un modelo de gestión del conocimiento para las Instituciones de Educación Superior

Guillermo Augusto Bocangel Weydert, Guillermo Augusto Bocangel Marin, Nerida del Carmen Pastrana Díaz

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The new social paradigms require that knowledge be diagnosed, managed and administered in order to achieve competitiveness within educational organizations. To this end, the purpose of this paper is to present the design of a knowledge management model for Higher Education Institutions (HEIs) in the context of contemporary society. The work methodology is typical of special projects whose product is a model that was applied at the San Martin de Porres University of Peru. The design of the model and the main actions of its evaluation are offered in the institutional implantation itself.

Título traducido de la contribuciónA knowledge management model for higher education institutions
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)573-598
Número de páginas26
PublicaciónOpcion
Volumen35
N.º89-2
EstadoPublicada - 2019

Palabras clave

  • Educational quality
  • Higher education
  • Knowledge management
  • Technological models

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Un modelo de gestión del conocimiento para las Instituciones de Educación Superior'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto