Modelo psicoeducativo basado en el neocórtex cerebral y su influencia en la personalidad de estudiantes universitarios

Reynaldo Marcial Ostos Miraval, Abner A. Fonseca Livias, Holger Aranciaga Campos, Miguel Carrasco Muñoz

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The objective of the study was to demonstrate the influence of the psychoeducational model based on the cerebral neocortex as a social-psychic informational system that allows to improve the levels of personality adjustment and interpersonal values in university students of the. National University HermilioValdizán. The results showed that the areas: emotional, health, social, home, conformity, recognition, independence, benevolence and leadership, showed improvements. It is concluded that the applied psychoeducational model based on the cerebral neocortex as a social-psychic informational system, showed significant improvement in the quality levels of personality adjustment and interpersonal values of the students.

Título traducido de la contribuciónPsychoeducational model based on the cerebral neocortex and its influence on the personality of university students
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)954-978
Número de páginas25
PublicaciónOpcion
Volumen34
N.º87
EstadoPublicada - 2018

Palabras clave

  • Interpersonal values
  • Neocortex
  • Personality adjustment
  • Psychic and social information
  • Psychoeducational model

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Modelo psicoeducativo basado en el neocórtex cerebral y su influencia en la personalidad de estudiantes universitarios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto