Efectividad del método dirigido y capacidad crítica en la educación superior

Flor de María Sánchez Aguirre, José Carlos Arévalo Quijano, Alicia Agromelis Aliaga Pacora, Víctor Pedro Cuadros Ojeda

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The objective was to determine the influence of the directed method in the development of the subject of Philosophy and the critical capacity of the students of a higher institution. The type of study was explanatory, with the quasi-experimental design being applied to the experimental group; The parametric statistic used was t Student, demonstrating the effectiveness of the method directed in the development of the Philosophy subject and the critical capacity of the students of higher education, the level of correlation between the directed method and the critical capacity of, 032 and the level of significance of, 711.

Título traducido de la contribuciónEffectiveness of the targeted method and critical capacity in higher education
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)414-474
Número de páginas61
PublicaciónOpcion
Volumen35
N.º90
EstadoPublicada - 2019

Palabras clave

  • Critical capacity
  • Directed method
  • Higher education
  • Philosophy

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Efectividad del método dirigido y capacidad crítica en la educación superior'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto